Zestaw tuning - co o tym myślicie?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • volk
    Classic
    • 2010
    • 2

    Zestaw tuning - co o tym myślicie?

    Zamieszczone przez kazik4x4
    Zamieszczone przez loyd

    Ochłoń z tą odprawą.

    Płacisz co najwyżej za okres wypowiedzenia ....

    Jak zwał, tak zwał. Widać nie jestem tak doskonale obeznany w prawie pracowniczym i jego terminologii jak ty. Może dlatego, że żaden pracownik mnie nigdy po sądach nie ciągał.
    A ty ochłoń z tym obsesyjnym próbowaniem wytknięcia mi pomyłek, bo już raz dałeś dupy bystrzaku
    Ja Ci nie próbuję nic wytykać - tylko strasznie mnie denerwują nasi polscy "pseudobiznesmeni".

    Każdy bez wyjątków narzeka na wydajność pracy (a nie wie co to jest), na odprawy (a ich nie płaci), na skomplikowane prawo (a jak pytam który przepis jest skomplikowany to nie wie), na przewlekłość spraw w sądach (a jak pytam ile ma spraw w sądach to mówi, że żdanej) itp.

    Po prostu to daje nam obraz naszych "byznesmenów" i ich białoskarpetkowej mentalności. Niech się nie dziwią zatem, że pracownicy ich mają w większości w poważaniu i próbują dymać na każdym kroku (to nie jest personalnie do Ciebie).
  • micmart
    Classic
    • 2008
    • 6

    #2
    Zestaw tuning - co o tym myślicie?

    Witam,

    wczoraj znalazłem na alledrogo taki zestaw:


    Znawców tematu proszę o opinie. Mam ALH po sofcie u Rogala ale już mi nie wystarcza

    Z góry dzięki za opinie i pozdr

    Komentarz

    • grzegorzp
      Drive
      • 2008
      • 90

      #3
      zestaw trochę bez sensu,
      turbo BRD a wtryski 260.
      wtryski 260 są trudne do opanowania i mają sens tylko wtedy gdy idzie się w moce rzędy 250KM
      a turbo BRD ma max 200-205KM
      co za tym idzie jest bardzo duże niebezpieczeństwo, że będzie baaaaardzo dużo dymu, za duże EGT bo będzie za mało powietrza, moim zdaniem gdyby w zestawie były 230 to w miarę rozsądne, ale takie zestawienie, czyli wielkie wtryski i średnia turbina to pomyłka,

      Komentarz

      • looker
        RS
        • 2008
        • 1886
        • Octavia II (1Z3)
        • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

        #4
        micmart, a jakie zakresy mocy/momentu Cie interesują ? Masz ALH więc będzie masz już chyba podciśnieniowe sterowanie turbiną i zmienna geometrię ZTCW.
        Tak na szybko licząc to: FMIC (szkoda, że ma boczki plastikowe bo są słabsze od metalowych) - ok. 400zł, pompa "11" (jeśli w dobrym stanie to rodzynek) - ok. 1500zł, turbina BRD używana (nie regenerowana bo na aukcjach mają tylko regenerowane) - koszt ok. 1500zł, wtryski 0.260 (chyba za mocne i za wydajne dla Ciebie tak od razu - 0.230 powinny wystarczyć spokojnie do 200KM) - cena to ok. 1500zł ale nie jestem pewien, odnoszę się do ceny 0.230 które kupowałem jakiś czas temu. Opaski i złączki to też jakieś 200-300zł wyjdzie. Razem wychodzi, że cena w zestawie jest atrakcyjna (w założeniu, że wszystkie te elementy są w dobrym stanie).
        Oczywiście te klamoty trzeba jeszcze zamontować (robocizna to jakieś 900-1000zł) i teraz najlepsze: pospawanie przewodów z kwasówki do FMIC bo masz tam tylko złączki i kolanka. Takie spawanie to wg mnie koszt ok. 800zł z materiałem. Aha - zapomniałbym - na seryjnym sprzęgle to możesz zapomnieć o momencie rzędu 400Nm. Trzeba tu już zapodać element od VR6 z jednomasowym kołem zamachowym, ew. jak chcesz mniej hardcorowo to sprzęgło od G60 ale ono ma chyba maksa na poziomie 400Nm właśnie...
        Załóżmy, że masz to wszystko już kupione i założone...No to teraz czas na wyprawę do tunera na zrobienie programu/korekty bo same graty bez softu niewiele z siebie dadzą.
        Koszt zależy od firmy - u tego samego tunera co robiłeś poprzedni program powinno być taniej - musisz zapytać Rogala. IMO - jakieś 400-500zł trzeba będzie przygotować i to pod warunkiem, że gość robi tzw. wydumki.
        Nie pisałem tego aby Cię zniechęcać ale abyś był świadom, że zakup takiego "kit-u" to nie wszystko.
        Moja rada jest taka: jak chcesz porzeźbić w aucie i jest ono w dobrym stanie technicznym, to zrób tak:
        - zakup dobrej używki turbo ARL (GT 1749VB) lub ASZ (GT 1749VA) - trudno dostępne, cena ok. 1300-1500zł (ARL), kilka stówek mniej za ASZ. Ew. nowa ASZ - chyba ok. 2500zł. Nowa z ARL to wydatek ok. 3300zł.
        - zakup wtrysków 0.230 np. od cowboya z forum Golfa (cena to chyba gdzieś ok. 1400zł)
        - sprzęgło od G60 + jednomas - 400zł + 150zł
        - FMIC z instalacją - razem z robotą to chyba jakieś 1200zł by wyszło
        - montaż i strojenie tego - koszt ok. 1500-2000zł
        Cena robocizny może się różnić ale jakieś pojęcie to daje.
        Po zrealizowaniu moich propozycji masz moc ok. 170KM i moment ok. 370Nm.
        Jeśli dorzucić do tego pompę "11" to wskakujesz na okolice 180KM i 390-400Nm (koszt samej pompy podałem wcześniej).
        W stosunku do tego co masz teraz to różnica będzie masakryczna ! :diabelski_usmiech
        Tez podobna ścieżkę przerobiłem (tylko zaczynałem od 110KM).
        Całkowite zrealizowanie propozycji z Allegro to koszt ok. 8000-8500zł
        Moja propozycja wychodzi 6700-7000zł.
        Obliczenia są robione "z głowy" i można poszukać taniej albo pewne rzeczy zrobić we własnym zakresie jak potrafisz. Rząd wielkości jednak raczej pozostanie właśnie taki.
        Powodzenia w modach i daj znać co i jak zdecydowałeś no i o efektach
        OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
        SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

        Komentarz

        • Udesky
          RS
          • 2007
          • 1692
          • Octavia I (1U2)
          • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

          #5
          W okolicy 200KM/400NM można też pomyśleć o dole od ARLa co by nic bokiem przypadkiem nie wypadło.
          No i musisz liczyć się z tym, że może dmuchnąć uszczelkę pod głowicą.
          A jeśli chcesz więcej niż 200KM to musisz zmienić wydech również i dolot od ARLa też by się przydał.
          W Polsce nie ma kryzysu.
          Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.

          Komentarz

          • sew1981
            RS
            S_OCP MemberModeratorr
            • 2009
            • 10917
            • Fiat

            #6
            no właśnie...do tego na pewno sprzęgło musisz zmienić, no i oczywiście z mocą tak pociągniętą to jeszcze przydałoby się auto walnąć niżej i heble wymienić na sprawniejsze, bo w alh to pewnie z tyłu masz bębny jeszcze.

            Komentarz

            • Doba
              Rider
              S_OCP Member
              • 2007
              • 357
              • Octavia III (5E3)
              • CHPA 1.4 TSI 140 KM

              #7
              Nie zapomnijcie o czujniku 3 barowym - 120 zł, kolektor dolotowy ASZ/ARL ok 100zł , powinieneś wymienić cały dolot powietrza od filtra do turbo od ARL/ASZ - ok 200zł i jeszcze tego troche się znajdzie.

              Dodatkowych kosztów na spokojnie możesz złapać ok 1 tys zł.


              P.S Zdrową w idealnym stanie pompę 11mm to mam w świątecznej cenie 1000 zł
              MECHANIKA # WULKANIZACJA # MYJNIA # SPRZEDAŻ NOWYCH OPON # PROSTOWANIE FELG #

              Zapraszamy : http://ww.facebook.com/navigator.auto


              # # # # # # # # # # #

              Moja O2
              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=51159

              Komentarz

              • Udesky
                RS
                • 2007
                • 1692
                • Octavia I (1U2)
                • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                #8
                No i zestaw wskaźników temp. oleju, doładowania i ciśnienia oleju. Kolejne z 500zł, a przy okolicy 200 to jeszcze EGT też by się przydało.

                Zaraz wyjdzie, że taniej swapować na ARL/ASZ/BLT + soft i mamy przy turbo z ARLa i FMICU 190KM. :lol:
                W Polsce nie ma kryzysu.
                Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.

                Komentarz

                • sew1981
                  RS
                  S_OCP MemberModeratorr
                  • 2009
                  • 10917
                  • Fiat

                  #9
                  Udesky, dokładnie , tak samo pomyslałem , że suma sumarum taniej wyjdzie swap na arl i zrobienie programu :wink:

                  Komentarz

                  Pracuję...